نازنین پسر

ای نازنین پسر تو چه مذهب گرفته ای

نازنین پسر

ای نازنین پسر تو چه مذهب گرفته ای

دانشگاه دروازه ای برای تغییر ؟؟؟

 سلام دوستان گرامی   

دیدم اول سال تحصیلی ورودی های ۸۹ هستش   

گفتن این حرف خالی از لطف نیست ... مواظب تغییر و تحولات باشید  

دین خودتون رو به دنیا نفروشید ... البته دور از جون شما  

 

 

 

 


 پ ن نازنین پسر: 

۱- شهادت مظلومانه رئیس مذهب شیعه امام صادق (ع) تسلیت باد. ( ۱۲/۷/۱۳۸۹ )  

۲- میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و هفته کرامت گرامی باد. ( ۱۷/۷/۱۳۸۹)

نظرات 22 + ارسال نظر
گل مریم شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:25 ب.ظ http://www.forever.blogsky.com

خیلی با مزه بود:)))
البته درمورد خیلی ها خلاف این صادقه!
نمونش تو کلاس خودمون، که چند تا از دخترا مسیر کاملا خلاف این رو طی کردن:)

سلام گرامی

والا این خیلی هایی که شما می گید رو که من خیلی کم دیدم

تازه اون کسی که حالت معکوس حرف من رو داره یه پیش زمینه حداقل خانوادگی داره ...

eshghe asemaani یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ق.ظ http://www.bargesabz72.blogfa.com

salaam kheyliii jaleeb va bamaze bud
dar inja ham danesh amuzaan inrevalooo teeymikonaaan
taghriibaan axsaaraan haminjurii shodaan
khodavand kmakeshuun koneee

توت فرنگی یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:40 ب.ظ http://tootneveshte.blogsky.com/

سلام
بامزه بود...ولی تغییر یه جورایی اتفاق می افته...باید در معرض قرار بگیری تا امتحان بشی تا شکل اصلی رو که باید داشته باشی پیدا کنی...این تغییرات هم هر چند که اسمش خودباختگی باشه بر مبنای شخصیت یه نفر که شاید هیچوقت عرصه شناخت یا انتخابشو نداشته

سلام گرامی

به نظر من باعث خوش بختی و بد بختی هر قوم و ملتی خودشونن ...

پس به خود بیائیم

آقا محسن یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:41 ب.ظ http://ethics.blogfa.com

سلام؛

متأسفانه این روزا، گوشی بدهکار حرفایی که زدید و توصیه‌ای که فرمودید نیست آقا رضای نازنین.

نمی خوام خیلی منفی نگری بکنم. اما نمی شه حقیقتی رو که داریم به سمتش حرکت می کنیم رو هم نادیده گرفت و گفت "همه چی آرومه، من چقدر خوشحالم ..."

متأسفانه داریم به بیراهه میریم. چند شب پیش با پدرم صحبت داشتیم در مورد اینکه چند درصد جوونها الآن بی حجاب شدن (یا بهتره بگیم بدحجاب شدن.)

البته شخصیم اینه که چیزی به اسم بد حجابی نداریم و اگر کسی حجابش کامل نباشه یعنی بی حجابه. حجاب حد وسط نداره از نظر من. حالا بگذریم از این قضیه.

با بابا که صحبت می کردیم من می گفتم از نظر من از ر 10 تا خانم امروز 8 تاشون بی حجاب هستن. بابا می گفت از هر 10 تا خانم 4 تاشون بی حجاب (یا همون بد حجاب) هستن.

من می گفتم از هر 10 تا پسر، 6 تاشون بی حجاب هستن. بابا می گفت 4 تاشون !

یعنی درصدهایی که توی ذهنمونه خیلی متفاوت بود. البته جامعه هایی که من و بابا باهاشون سرو و کار داریم متفاوته اما باز هم توی دید کلی من فکر می کنم بی حجابی خیلی فراگیرتر از حجاب هستش توی خیابونهامون...

در مورد این ورودی جدیدی ها هم، احساسم بر اینه که درصد زیادیشون تغییر به سمت منفی خواهند داشت. ممکنه انگشت شمار، تغییر حجاب به سمت مثبت هم داشته باشن بعضی ها، اما پیش بینی من، متأسفانه، سنگینتر بودن قابل ملاحظه ی کفه ی بی حجابی هستش نسبت به محجبه ها...

سلام گرامی

من می گم این حرفا رو ... شاید یکی گوش داد و صوابش به من کمترین رسید

در مورد آمار من با شما موافقم ... خیلی اوضاع خراب شده

خدا اخر عاقبت هممون رو به خیر کنه

patina یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:41 ب.ظ http://patina.blogsky.com

سلام
من در تایید حرفهای خانم گل مریم باید بگم خیلی ها هستن که حتی قبل از دانشگاه بی نماز بودن و بعدش نماز خون شدن
خیلی ها که خوب بودن و بهتر شدن و دانشگاه رفتنشونو نقطه ی نجاتشون میدونن
خیلی ها شهدا رو قبول نداشتن و زمان دانشجویی دلباخته شون شدن
شما نمیتونین همینجوری نظر بدین فقط به این دلیل که افراد دور و بر شما مصداق حرفاتون هستن دنیای ما خیلی بزرگتر از این حرفهاست آقای حبیبی
من همه این خیلی ها رو که میگم خودم برخورد داشتم باهاشون و همینجوری رو هوا حرف نمیزنم
به نظرم اون عده ای که خرابن و متاسفانه دور و بر شما و تو دانشگاهتون کم نیستن رو فکر شما خیلی تاثیر دارن
بهتره بیشتر تحقیق کنین
ببینین این کاملا بستگی به خود اون فرد داره و انگیزه ش از ادامه ی تحصیل
خیلی ها که همینجوری میرن دانشگاه شاید اینطور باشن که شما میفرمایید که البته تو اونام گاهی آدمی که ارتقای معنوی پیدا کرده دیده میشه
شما برای رسیدن به حرف من کافیه یه بار و فقط یه بار از اردوهای دانشجویی راهیان نور جویا بشید ببینید سالیانه شهدا چه دستی که از همین جوونا نمیگیرن!
چه بسیار خانما که من و شمای مذهبی به چشم حقارت بهشون نگاه نکردیم و بعد اونجا شهدا و امام زمان خریدنشون و ما جا موندیم
برادر خوب من خواهشا این دیدگاهتونو تغییر بدین
چرا ذره ای هم خودمونو مقصر نبینیم؟
ما باید این وضعو تو جامعه مون عوض کنیم
آیا واقعا رسالت خودمونو انجام دادیم و نشده که حالا نوبت انتقاد رسیده؟
من به درخواست شما اومدم نظر دادم امیدوارم ناراحت نشید
تاییدشم نکنید مهم نیست خواستم حرفمو به شما زده باشم

سلام گرامی

من که گفته بودم ... من منکر وجود کسانی که به نظر ما آدم های بی اعتقادی هستند ولی بعد از دانشگاه خوب می شن نیستم ...

ولی می گم درصدشون خیلی کمتر از کسایی که بعد از دانشگاه دین و ایمونشون رو از دست می دن ...

در مورد تقصیر ... به نظر من نه تنها ما مقصریم بلکه بیشتر از ما خانواده های این جوانان مقصرند اون هم در امر تربیت فرزندانشون ....

ببخشید فکر می کنم شما درست منو نشناختید من آدمی نیستم که بدون دونستن مطلبی اونو بیان کنم ... دارم توی جامعه زندگی می کنم ...

خانواده ی فرهیخته ای هم دارم ... همه مهندس و دکتر ... بالاخره اونا هم دانشگاهو دیدن و حرف من رو تصدیق کردن ....

و باز هم من دوستان خارج از دانشگاه داشتم که حرفم رو تائید کردن ...

من منفی باف نیستم ... واقع بینم ...

بازم می گم همه چی بر می گرده به طرف مقابل ...

http://hofop.blogsky.com یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:53 ب.ظ

سلام
اگه ایمان ایمان باشه تا تهش آدم یهجوره!
البته نظر شخصی بودا!

سلام گرامی

خیلی ها ادعای ایمان داشتند و به جای نرسیدند ...

باید ببینیم کسی که حتی به نظر میاد با ایمانه واقعا دلش با خدا هست یا نه ... !!!

وحید رضا دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:52 ق.ظ http://fatemeyoon.blogfa.com

سلام
اگر تغییر در ظاهر انسان موجب خدشه در اصول اساسی اعتقادی و ایمانی نشه اشکالی نداره و شاید مثبت هم باشه

اقلیما دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:23 ب.ظ

سلام آقای.

چی بگم خدا رو خوش بیاد آخه!

چه قدر خوب می شد اگه همه خودشون بودن و خودشون می موندن!

نمی‌تونم یه لحظه فکر کنم چیزی باشم که دیگران می‌خوان یا می‌پسندن. چه قدر سخته شبیه دیگران بودن. شبیه یه عالمه آدم دیگه بودن. و چه قدر شیرینه حسی که بعد از بلند شدن از سر مزار عباس دارم. دلم براش تنگ شده. برم پیشش زودتر.

ببخشید نامربوط گفتم.

شاد زی. در پناه خدا.

سلام استاد گرامی

مثل همیشه خوب و سنجیده ... خدا خیرتان دهد

یاس دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 ب.ظ http://www.shabnam.blogfa.com/

سلام بزرگوار...

زیارت قبول ... ان شاالله که بارها روزی تون بشه...

منو ببخشید با تاخیر خدمت رسیدم...

سرم خیلی شلوغه و فرصت نت آمدنم خیلی کمه وقتی هم می رسم دیگه رمقی نمانده تا محبت دوستان رو جوابگو باشم


این مطلبی که نوشتید اگه بهش عمل بشه که خیلی خوبه ولی کیه که به این چیزا بها بده عین همین تصاویر رو توی دنشگاه دیدم که اولش چطوری بودن و رفته رفته چطوری تغییر کردند جای تاسفه واقعا
راستی خیلی دلم می خواد موضوعی تحت عنوان چطوری حجاب و عفاف را در دانشگاه ها میشه کنترل کرد بحث و گفتگو بشه

در پناه حق...

سلام گرامی

خواهش می کنم ... شما لطف دارید که سر مس زنید ...

من می نویسم برای رضای خدا ...

یاس دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:45 ب.ظ http://www.shabnam.blogfa.com/

راستی از سوغاتی کربلا هم که در پست قبلی دیدم ممنونم یادش بخیر

دوباره دلم لک زده برای بین الحرمین...

مریم سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:29 ب.ظ http://www.cassper.blogsky.com

سلام گرامی. خوبی شما؟

این عکس در مورد همه صادق نیست.خیلی ها نسبت به اطراف بی تفاوتند و اون چیزی که براشون مهمه شخصیت واقعی خودشونه.

سلام گرامی

بله قبول دارم ... من گفتم ان شا الله کسی به این روز دچار نشه !!!

زائر69 سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:11 ب.ظ http://www.zaer69.blogfa.com

سلام.

دو دریچه دو نگاه دو پنجره دو رفیق دو همنشین دو حنجره

دو مسافر تو مسیر زندگی دو عزیز دو همدم همیشگی

با هم از غروب و سایه رد شدیم قصه ی عاشقی رو بلد شدیم

فکر می کردیم آخر قصه اینه جز خدا هیشکی ما رو نمی بینه

دو غریبه دو تا قلب در به در دو تا دلواپس این چشمای تر

دو تا اسم دو خاطره دو نقطه چین دوتا دور افتاده ی تنها نشین

عاقبت جدا شدن دستای ما گم شدیم تو غربت غریبه ها

آخر اون همه لبخند و سرود چشم پر حسادته زمونه بود

دو غریبه دو تا قلب در به در دو تا دلواپس این چشمای تر

دو تا اسم دو خاطره دو نقطه چین دوتا دور افتاده ی تنها نشین...

با مطلب جدیدی با عنوان

شنل قرمزی و پسر شجاع 2010

بروزم.
منتظر حضور گرم و پرمهرت

!!! سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:34 ب.ظ

ای نازنین دختر تو چه مذهب گرفته ای!
نمی دونم! به خدا که خودمم نمی دونم!!!
سرد، بی روح، نه مثل قدیما! الان خودم نمی خوام، یه جورایی موندم تو رودربایستی، به همه شک دارم، من بی تفاوتم، من میبینم چی میشه و دم نمی زنم، من بی تفاوتم،بی تفاوت، گناهه! می دونم گناهه! ولی من باز هم بی تفاوتم! من طنابمو گم کردم! من معلقم! من شک دارم! نه فقط من، خیلی ها مثل من!
بازم بگم؟

سلام گرامی

خوشحالم که نظرتونو دادید ... ( من که می دونم کی هستید )

حاج علی سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:06 ب.ظ http://akherat.persianblog.ir

سلام دوست عزیز و ارجمند
در خصوص پست شما چند نکته قابل تامل است :
۱- بعد از ورود به محیط جدید ایجاد تغییر در رفتار کردار و ظواهر افراد امری کاملا طبیعی است . اما باید مواظب بود این تغییرات با عرف و اعتقادات ما همخوانی داشته باشد و بقولی همرنگی با جماعت تلقی نگردد . مثلا اگر دانشجوئی دارای ظواهری خلاف عرف و یا اعتقادات بود و بعد از ورود به محیط دانشگاه و احیانا همنشینی با برخی افراد به اصلاح و تغییر ظواهر خود پرداخت آیا ایراد دارد ؟
۲ - تغییر الزاما همیه از مثبت به منفی نیست . گاهی نیز از منفی به مثبت است .
۳ - اگر چه نباید ظاهر افراد نیز بر خلاف عرف و اعتقادات باشد لکن تاکید میکنم خیلی به ظاهر نباید پرداخت . چون ممکن است در تشخیص سلامت افراد ناخواسته به خطا رویم . و این خطا بارها و بارها برای این حقیر تکرار شده است .
موفق و سربلند باشید

سلام استاد گرامی

باز هم از نظرات زیبای شما استفاده کردم

ولی در مورد قسمتی از نظر تون یه مقدار انتقاد دارم

به نظر من اگه ظاهر و باطن با هم خوب باشن می شه یک انسان متعادل پیدا کرد ... ما در روایات و احادیث هم داریم که مومن را از ظاهر و باطن می توان تشخیص داد ....

به نظر من باید در حدود شرع به ظاهر پرداخت ...

حاج علی سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:08 ب.ظ http://akherat.persianblog.ir

ضمنا شهد شیرین زیارت مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام نیز گوارای وجودتان

سینا چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:45 ق.ظ http://omide-ma.blogsky.com

سلام
خیلی جالب بود و مطابق با واقعیت.

اقلیما چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:58 ب.ظ

حسی از درون می‌خواهد مرا متوقف کند. می‌گوید *بس نیست به خود پیچیدن؟ پایم را اینجا نبند! رهایم کن نادان! ارزش دل را ندانسته‌ای هنوز؟!*...

سلام آقای.

دعا می‌کنید دیگه؟ شما جوونید برای ما دعا کنید. شاید بهم یه رحمی شد.

همش تقصیر خودمه‌ها! خودم اگه بخوام همین الان همه‌شون از دلم می‌رن بیرون. اما موضوع اینه که فعلا نمی‌خوام! یعنی باید ریشه‌کن بشه نه اینکه الکی بگم حالا فعلا بگذریم تا بعد ببینم چی پیش میاد!

ببخشید من نامربوط به پست شما می‌نویسم‌ها. می‌بینم شما لطف می‌کنید به سرزمینم سر می‌زنید میخوام یه جوری بگم که من لطف شما رو می‌فهمم و سر می‌زنم نیز هم!

تا بیشتر از این اشتباهی نگفتم برم...

در پناه خدا.

parazit چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:57 ب.ظ http://www.nnef.ir

سلام !به نظر من دانشگاه یک نقطه عطف در زندگی بیش تر افراد حساب می شه( تا حالا هر کی رو دیدم که این جوری بوده ، گفتم بیش تر که دنبال مثال نقض نباشید) این نقطه عطف هم می تونه مثبت باشه هم منفی، چون ما آدما در هر مسئله ای به جای پیدا کردن نقاط مثبت اول به دنبال نکات منفی میریم در این مورد هم با دید خوب بهش نگاه نمی کنیم. وقتی کسی با ورود به دانشگاه شکل ظاهریش تغییر می کنه یعنی از اول هم داشته خودش رو گول می زده هم دیگران رو و دانشگاه باعث شده که شخصیت اصلیش رو پیدا کنه ( این هم یک جور مثبت اندیشی، پیدا کردن خویشتن)
افکار مثبت، شما را در هماهنگی با کاینات قرار می دهند.(وین دایر)
( زیارت قبول)

تینا پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:24 ب.ظ

سلام نازنین پسر گرامی
آپ کردم بالاخره
راستی دو سه باری نظرات طولانی برا همین پست دادم ولی نمی دونم رسید یا نه چون پیامی دریافت نکردم مبنی بعد از تایید نمایش داده خواهد شد شاید مشکل از اینترنتم بوده نمی دانم
ممنون که سر می زنید

سلام گرامی

متاسفانه نظری از شما در مورد این پست دریافت نکردم

عقیق جمعه 16 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:18 ب.ظ http://aghegh.persianblog.ir

سلام اقای حبیبی
زیارتتان قبول
امیدوارم از هر دوسفر توشه خوبی بر داشته باشید.
تغییر اگر نباشد رشد متوقف میشود .اما تغییری چنین که در جامعه ما باب شده ،متاسفانه تعالی و رشدی از پی حود ندارد.
تغییر ظاهری تا حدی اشکالی ایجاد نمیکنه ولی باید اعتدال رعایت بشه چون زمانی فرد در می یابه که شاید راه بازگشت را گم کرده باشه.

گل مریم شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:06 ب.ظ

مرسی از این که اومدین و تبریک گفتین!
چه پر توقعD:

روز دختر مبارک

فریناز پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:32 ب.ظ

سلام میگم خدا رحم کرده سال پنجمی وجود نداره وگرنه...!!!!
ولی خداییش خیلی جالب و ناعادلانه بودا!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد