نازنین پسر

ای نازنین پسر تو چه مذهب گرفته ای

نازنین پسر

ای نازنین پسر تو چه مذهب گرفته ای

{ بد بینی }

 

دل نوشت:

راستش یه مدتیه بدبین شدم!  

به اطرافم ! به رابطه ها ! به دوستی ها ! و ... 

 

نمی دونم با چه معیاری به دیگران اعتماد کنم ...  

آخه می دونید تو خیلی موردا می بینم چه شکلی از آدما سو استفاده می شه !!!  

 

نمونشم تو قضیه ازدواج !!! فراوونه ... 

 

یه چند وقتیه آمار طلاق تو دور و اطرافم زیاد شده و به وضوح می بینم که چه اتفاقاتی 

داره می افته ! 

 

برای من که می خوام در آینده ازدواج کنم ، از همین الان خیلی سخت شده که بخوام به 

یه دختر اعتماد کنم ...  

 

حتما می پرسید چرا؟  

 

وقتی می بینم خیلی از دخترا با فریب پسرا، برای مهریه یا فرار از خانواده یا ...  می خوان ازدواج کنن، می ترسم !  

 

البته این رو بگم که عکس این ماجرا هم صدق می کنه ... یعنی تو پسرا هم آدمای 

شیشه خورده دار وجود داره ... 

 

یعنی به طور کلی قضیه دو طرفست ... این رو قبول دارم ولی برای امثال من که به قول دوستام پاستوریزه هستم ، چطوری باید عمل کنیم ؟؟؟ 

 

وضع و حال فرهنگی جامعه رو هم هر روز دارم می بینم ... هر روز بد تر از دیروز !!! 

 

نمی دونم چه کنم با این بد بینی !!! 

   


 پ ن نازنین پسر:  

1- با سلام 

اگه من رو راهنمایی کنید ممنون می شم    

2- فرا رسیدن ماه مهمانی خدا بر تمام مسلمانان مبارک باد  

 

نظرات 35 + ارسال نظر
مشاور چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:34 ق.ظ http://moshavereh3.blogsky.com/

سلام نازنین پسر

نکند این سریال فاصله ها هم بر روی شما اثر گذاشته!

از شوخی بگذریم....

تو خودت هستی که زمینه رو برای سواستفاده کردن می تونی ایجاد کنی

اگر بدون شناخت در هر مسیری قدم برداری قطعا شکست می خوری

شناخت دیگران هم کار آسانی نیست تنها یک راه برای سهولت این امر وجود داره و اونم هم اینکه با خودت صادق باشی

صادق بودن یعنی اینکه خودتو تعریف کنی..

من نازنین پسر کیم؟
کجا قرار دارم؟
می خوام چیکار کنم؟
چقدر حساسم؟

عموما افرادی که در کار هنر بخصوص گرافیک هستند دارای احساسات شکنده ان...مثل شما

حالا این شکنده و زودرنج بودن وقتی بیشتر میشه که کمی هم بدبین باشیم.

تنها علاج عشق ازدواجه عزیز.... برای شما هم تنها علاج بدبینی خوشبینیه

ولی خوشبینی به معنای فریب نیست باید بدونی و یادبگیری که به افراد و دنیای پیرامون هیچ تضمینی نیست

من امروز دوستت دارم برات می میرم عشقمی

آره عزیزم من هم دوستت دارم برات می میرم

چه تضمینی داره فردا بازهم من یا تو همدیگر رو دوست داشته باشیم؟

هیچ تضمینی...........

کسی که وابسته میشه>>بدبین هم میشه>>کسی که بدبین میشه>>افسرده میشه>>کسی که افسرده بشه>> تا مرز روانی شدن پیش میره

تضمینی هست یک فرد زندگی خودشو فدای یه روانی بکنه؟

در جامعه واقعیتی وجود داره و حقیقتی

واقعیت اینکه بله خیانت و فساد بین زن و شوهرها..دختر و پسرها وجود داره

حقیقت اینکه هیچ کس خواهان و دوست دار خیانت نیست حتی اونی که انجامش میده

واقعیت را تنها ببین....و حقیقت رو پذیرا باش قبول کن

از امروز می تونی با این افکار و بدبینی زندگی کنی که مبادا فردا خودت قربانی خیانت نشی!!!

و می تونی از امروز تنها به خودت و ارزش انسانیت فکر کنی که مبادا فردا خیانت نکنی!!!

خوب و بد..بهشت و جهنم...توی این دنیا تا بخوای هست
تو پاک باش...راه رو درست انتخاب کن...و درست فکر کن

همسرت پاکه..راه رو درست رفته...و درست فکر کرده

این قانون طبیعته

ظ چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:00 ق.ظ http://doranetanhai.mihanblog.com

سلام دوست عزیز
خوشحال میشم به من هم سر بزنی
لطفا من رو با نام دوران تنهایی لینک کن و بعد بهم خبر بده تا من هم شما رو لینک کنم

وحید رضا چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:52 ب.ظ http://fatemeyoon.blogfa.com

سلام رضا جان
عزیزم بهترین راه اینه که قبل از ازدواج به صورت کامل تحقیق کنی و این اجازه رو به طرف مقابلت هم بدی و البته حواست جمع باشه که گل بی عیب خداست

سلام آقا وحید رضا

ممنون از نظرتون ... درست ولی از کجا بفهمم که حرفایی که می زنه یا حتی دیگران در موردش می زنن حقیقت داره ؟؟؟

وحید رضا چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:20 ب.ظ http://fatemeyoon.blogfa.com

عزیز دل برادر
وقتی منابع تحقیق رو متعدد و متنوع کنی و نتایج تحقیق رو مورد تجزیه و تحلیل قرار بدی می تونی از صحبتها حقایق رو کشف کنی

... پنج‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:37 ق.ظ http://delneveshte24.blogfa.com

سلام
ممنون از حضور سبزتان در وبلاگم
ماه مبارک رمضان بر شما مبارک
فکر می کنم بدبینی فقط درنهایت به خود شخص آسیب می رساند
اما بدبین نبودن بدین معنا نیست که انسان خوشبین باشد
به هر ترتیب باید برای امر مهمی چون ازدواج با چشم وگوش باز و با توکل به خدا عمل کرد.

سزار پنج‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:56 ق.ظ http://doranetanhai.mihanblog.com

سلام
شما لینک شدید

سلام

تشکر

Jonquil پنج‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:32 ق.ظ http://http://214-370.blogsky.com

سلام

آدمها خیلی پیچیده هستند اما چشمهای باز حتما کمک میکنند. توکل بر خدا

سلام

توکل بر خدا صد در صد کمک می کند

ولی این بد بینی رو چه کار کنم !؟؟

محبان فاطمه (س) پنج‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:03 ب.ظ http://bidarie.blogfa.com

رسول الله ص: هر کس ماه رمضان را درک کند، و آمرزیده نشود، خدا او را دور گرداند، و هر کس شب قدر را درک کند و آمرزیده نشود، خدا او را دور گرداند، و هر کس پدر و مادرش یا یکى از آنها را درک کند، و آمرزیده نشود، خدا او را دور گرداند، و هر کس من در نزدش یاد شوم و بر من صلوات بفرستد و آمرزیده نشود، خدا او را دور گرداند


رسول الله ص : خداى تعالى از روزها روز جمعه؛ و از ماهها ماه (مبارک) رمضان، و از شبها شب قدر را برگزید، و از مردم انبیاء را اختیار کرد، و از آنها «رسولان» را انتخاب فرمود و مرا از میان رسولان برگزید، و از من على را اختیار کرد، و از على حسن و حسین و از حسین اوصیاء را برگزید، و آنها هستند که از قرآن تحریف اشخاصى را که غلوّ مى ‏کنند و دعوى کسانى که در صدد باطل کردن دینند، و تفسیر نادانان را دور سازند، نهمى آنها باطن و ظاهر و قائم و گرامى ‏ترین آنها است

رهبر معظم انقلاب : در ماه رمضان هم - در همه روزها و شبها - دلهایتان را هرچه می توانید با ذکر الهی نورانیتر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شوید، که: «لیلةالقدر خیر من الف شهر. تنزّل الملائکة والرّوح. فیها باذن ربّهم من کل امر». شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متّصل می کنند، دلها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منوّر می کنند. شب سلم و سلامت معنوی - سلامٌ هی حتّی مطلع الفجر - شب سلامت دلها و جانها، شب شفای بیماریهای اخلاقی، بیماریهای معنوی، بیماریهای مادّی و بیماریهای عمومی و اجتماعی که امروز متأسفانه دامان بسیاری از ملتهای جهان، از جمله ملتهای مسلمان را گرفته است! سلامتی از همه اینها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطی که با آمادگی وارد شب قدر شوید.

بیداریه پنج‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:22 ب.ظ http://bidarie.blogfa.com

سلام بزرگوار

درمورد مطلبتان سروقت خدمت میرسم لطفا یکبار دیگه ایمیلتان را برام بفرستید

عاقبت بخیر باشید

توت فرنگی پنج‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:39 ب.ظ http://tootneveshte.blogsky.com/

سلام
متن صادقانه ای بود...اطرافتو که نگاه کنی دخترا و پسرایی میبینی که اعتماد کردند و شکست خوردند ولی به نظم آدم باید عقل و احساسشو با هم بکار بگیره و بعد هم به خدا توکل کنه...

سلام

خیلی ممنون نظر خوبی بود ...

دانشجو پنج‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:00 ب.ظ

سلام

یه حدیثی از امام علی (ع) هست که می فرمایند(نقل به مضمون) :ّ دخترانتون رو به عقد مردهای باایمان دربیارید زیرا اگر دختر شما را دوست داشته باشد به او عشق می ورزد و اگر نه؛ به او تعهد خواهد داشت. به نظر من این بهترین معیار برای سنجش و اطمینان از تعهد انسان هاست... ایمان... البته حدیث درباره دختراس ولی برعکسشم درسته. و راه هایی هم در دین وجود داره که بفهمیم طرف مقابل چقدر عمیقا ایمان داره و به حرفاش پایبنده و کمابیش خودمون هم خیلی وقتا می تونیم اینو از رفتار افراد درک کنیم. در ضمن پیشنهاد می کنم حتما کتاب «مطلع مهر» دکتر بانکی رو بخونید و سری هم به سایت آقای شهاب مرادی بزنید.

سایه جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ب.ظ http://mahramaneh.ir

به نام خدا

تحقیق + شناخت + انتخاب عاقلانه + توکل

سلام

ممنون

میثم - بچه های آسمان شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:45 ق.ظ http://meysamss2004.persianblog.ir

سلام به نازنین پسر گل ماه باحال!
خوبی؟
ما رو دعا کن تو این ماه.
پستهای قبلیتم خوندم و شرمنده فرصتی نبود نه بیام اینجا و نه خودم آپ کنم اما الان فرصتی شد که هردو رو با هم انجام دادم!
راستش...بد بینی.شاید اسمش بد بینی نباشه بلکه واقع بینی باشه چون واقعیتیه که در جامعه ی ما اتفاق افتاده!

parazit شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:45 ق.ظ

سلام ! در مورد مطلبی که نوشتین باید بگم به نظر من اگر کسی خودش اهل این کارها ( منظورم دوستی و ...است) نباشه خدا هم هواشو داره.پس جای نگرانی نیست.منم دانشجو هستم و فکر می کنم با وضعی که الان تو دانشگاه ها وجود داره این نگرانی ها طبیعیه.

ریحانه شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:37 ب.ظ http://http:/taranomeeshgh.blogfa.com

سلام.اومدن ماه عشق بازی رو بهتون تبریک میگم ایشالله از این ایام به خوبی بهره ببرین.و اما در مور مطلبتون ،تو ازدواج نباید روی دوستیها حساب کرد.تو دوستی دو طرف سعی میکنن خودشونو خیلی خوب نشون بدن.شما چند سال هم که با کسی دوست باشی نمیتونی بشناسیش.این بدبینیتونم تا یه حدی طبیعیه.برا همین بهترین روش تو ازدواج کمک گرفتن از خانواده هاست.لازم نیست تو همچین قضیه ای به این مهمی بخواهیم استقلال خودمونو نشون بدیم.این تصمیم و انتخاب، بزرگترین انتخاب زندگیمونه.باید اجازه بدیم چند نفر صالح بهمون کمک کنن.بزارین یه چیزی رو رک بگم برای من هم موقعیت ازدواج دوستانه پیش اومد که بین خودمون به روش مدرن معروفه هم روش سنتی.و من روش سنتی رو انتخاب کردم و خدا رو شکر راضیم.برادرمم یه رابطه ی دوستی رو داره تجربه میکنه اما خودش میگه محاله با این دختر ازدواج کنم نمیتونم تو زندگی بهش اعتماد کنم.آمار طلاق زیاده بله اما این آمار تو بین کسایی که با ایمان و توکل زندگیشونو شروع میکنن خیلی کمتره.ایشالله یه قسمته خوب نصیبتون شه که از این دغدغه خیالتون راحت شه.همسر من بعد از دوسال گشتن یه همسر خوب نصیبش شده.(خنده)و به قول خودش تو این دو سال حسابی سختی کشیده.شما که هنوز اولشی.(خندددده).به هر حال برا به قول استادمون برا ازدواج باید خیلی برا خودمون دعا کنیم که یه قسمته خوب نصیبمون شه که سعادت و شقاوتمون در گرو همین انتخاب.وای چقدر حرف زدما.

مروارید عرفان شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:13 ب.ظ http://sadafe-darya.blogfa.com

سلام دوست گرامی و عزیز

متاسفانه شرایط اجتماع بنحوی شده که اکثر جوانان چون تو بدبین شده اند . من تا حدودی بتو حق میدهم !

مسئله مهریه شده مورد درامدی برای بیشتر دخترانی که درک صحیحی از پیوند مشترک ندارند .

مطالب مشاور عزیز درست است ! اما بنظر من نمیتوان همه را یکسان دید و قضاوتی بد بینانه داشت .

در مورد تغیر لینک چشم در اولین فرصت اصلاح خواهم کرد .

ضمنا من بروزم و انتظار دارم به پ . ن . پایان مطلبم نیز توجه کرده و نظرت را در وبلاگ اشاره شده مرقوم داری !

بامید قبولی عبادات در ماه رمضان ! شاد و موفق باشی

افسانه یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:11 ق.ظ http://donyayesabzeman.persianblog.ir/

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شما که ازدواج کردید؟
حالا
مشاور جواب سوال تان داده
تو خودت هستی که زمینه رو برای سواستفاده کردن می تونی ایجاد کنی
( نه همیشه )
نمی دونم چه کنم با این بد بینی !!!
از مشاور سوال کنید.

سلام

من ؟؟؟ کی گفته ازدواج کردم !!!!

دکتر سید میثم یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:20 ق.ظ

سلام آقا رضا
به نظر من اگه تو قضیه ازدواج احساسا ت نسبت به تعقل پیشی بگیره نتیجه اش سرد شدن احساسات بعد از مدتی و حاکم شدن تعقل بر زندگی باز شدن چشم هایی که تا به حال بسته بوده دیدت تعارضات و تقابلها و...
اما زندگی که بر پایه تعقل و چاشنی احساسات بنا بشه مسلما اساس محکمتری داره و با هر نسیمی در خطر فروپاشی قرار نمیگیره
مخلصیم

میثم یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:01 ق.ظ

تنها چاره و درمان کسیکه بد بینی داره اینه که در اولین فرصت بینی شو عمل کنه تا بینی نرمال داشته باشه

eshghee asemuni یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:50 ق.ظ http://www.bargesabz72.blogfa.com

salam ta at va ebadatetun maghbule dargahe hagh
mamnun az matlabe zibatun
man kamelan ba shoma movafegham
jame eye ma kheyli bad shode
vaghan nemishe be kasi etemad kard
adam bazi pesararo mibine ke zaheran pastorize hasto vali batene az unike zaheresh khub nist bad tare va hamintor baraye khanum ha
etemad kardan dar in sharayet riske

افسانه یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:14 ق.ظ http://http://donyayesabzeman.persianblog.ir/1389/5/

نازنین پسر
آمدم پاسخ کامنت شما را بدهم - چون دوبار نوشته شده بود.
اشتباهی کامنت شما حذف شد. [خجالت]
اماجواب سوال شما- در جلسه نقد وبلاگ خودتان فهمیدم که داماد شدید . اما برای طرح سوال شاید بد نباشد.
موفق باشید.

سلام

بله من نامزد داشتم ولی به هم خورد

حاج علی دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:46 ب.ظ http://akherat.persianblog.ir

سلام
نماز روزه هاتون قبول
بدبینی و خوش بینی مطلق هر دو اشتباهه .
تحقیق برای رسیدن به یک شناخت لازم نشان از بدبینی نیست .
اطمینان به فردی که در اثر شناخت کافی امری را و یا رازی را به وی سپرده ای نیز خوش بینی محسوب نمی گردد .
البته در شرایط حاضر باید برای شناخت افراد تلاش بیشتری نمود و با یک تحقیق و یا ازمون ساده نمیتوان به اطمینان لازم دست یافت . چرا که با رشد تکنولوژی جرائم و تخلفات آدمیزاد نیز رونق یافته و پیچیدگی این موجود دو پا صد چندان شده است .
اشکال برخی ها این است که به محض ارتباط با فرد یا افرادی ُ خیلی زود با وی خودمانی شده و او را در جمع محرم خویش وارد می کنند . در حالی که این عمل از عقل هم بدور است .
ارتباط ساده و آمد وشد کوتاه و محدود و در مسیر آزمون های متفاوت قرار دادن فرد مقدمه ای برای شناخت می باشد که البته کافی برای شناخت نهائی نیست و گاهی همین امور در گذر زمان نتیجه را برای ما روشن می نماید .
لذا :
۱- مشخص کردن معیارهای لازم برای انتخاب دوست یا همسر و یا شریک
۲- ایجاد تعاملی کوتاه با فرد مورد نظر و ایجاد مراوده ای محدود
۳- استفاده از اطلاعات دیگران(افراد مرتبط با وی)
۳- تحقیق و بررسی با داشتن معیارهای مشخص(مثلا در خانه ای که زن سالاری است مطمئنا دختر خانواده همسر فرمان برداری نخواهد بود و یا اگر در خانواده ای مرد سالاری باشد قطعا دختر خانواده عموما بی اراده خواهد بود و یا اینکه فردی که از نان ربا ارتزاق یافته قطعا در طول زندگی دچار حاشیه هائی خواهد شد ء فرزند طلاق معلوم نیست که پدر و یا مادر خوبی بتواند باشد و ......)
۴- اگر اعتماد مربوط به فردی بعنوان شریک زندگی است باید هم کفو بودن در تمامی ابعاد( اعتقادی - اقتصادی - فرهنگی -اجتماعی - تحصیلات و حتی سیاسی . البته منظور از سیاسی یک جریان خاص یا جناح سیاسی نیست و کلیت موضوع ملاک است) باید مورد توجه جدی باشد .
بدترین آفت در اعتماد به دیگران عجله - خوش بینی بیش از اندازه و ظاهر بینی است که باید از آنها پرهیز نمود
گل پسر نازنین
راستش بیشتر از این چیزی به ذهنم نرسید . لذا به همین اندازه اندک و ناقص پذیرا باش
ایام به کام

سلام حاجی

این حرفا چیه!!!

شما بهترین و کامل ترین نظر رو دادین

امیر حبیبی دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:12 ب.ظ

اره یه کم امار طلاق داره دیگه تو ذوق می زنه...
تو هم زیادی فاصله ها رو پیگیری کردی ...

سلام

مخلصــــــــــــــــیم

تینا دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:05 ب.ظ http://matin121.persianblog.ir

سلام
آقای حبیبی
شما دیگه داری خیلی سخت می گیری
یکی از بچه های فامیل که واقعا واقعا تا بحال با هیچ دختر دوست نبوده همین چند وقت پیش بعد کلی خواستگاری رفتن با مامان و باباش برای دخترای مختلف بالاخره به اونی که می خواست رسید و الحق هم دختر خوبی رو انتخاب کرد
دوست من یه توصیه میکنم خواستگاری برو با والدینت زیاد هم برو و پیش هر دختری رفتی حرف دلتو صادقانه بزن اون چیزی که از زندگی آیندت می خواهی رو بهش بگو و ازونم بخواه حرفش رو بزنه اگر صادقانه باشه سریع تشخیص می دی و انشاءالله مورد مورد نظرت رو پیدا کنی موفق و شادکام

زینب سه‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:32 ب.ظ http://alisa13.blogfa.com

سلام
فرارسیدن ماه مبارک رمضن رو بهتون تبریک میگم.
واقع بین باشید نه بدبین
قبل از اعتماد کردن به طرفتون امتحانش کنید
التماس دعا

پدر(نم نم) سه‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:35 ب.ظ http://father78.persianblog.ir

چطوری ر.ح.ک؟
آقا بسپار دست خدا...

جوشقانی سه‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:46 ب.ظ http://yekbahaneh.blogfa.com

سلام بر نازنین پسر

طاعات و عباداتتان مورد قبول

بدبینی ؟ خوش بینی ؟

همیشه با واژه هایی که آدم را می فریبند ویا بهتر بگم پشت آنها هویت دیگری پنهان است ویا شعور دیگری حاکم از به کار بردنشان احتیاط می کنم !

خوش بینی و بدبینی ابزارهای مناسبی برای انتخاب دوست یا همسر ویا شغل و... نیست !

باید ببینی از ازدواج چه هدفی داری ؟ آیا به درک آن رسیده ایم ؟ آیا درک کرده ایم که ازدواج یعنی یک پیوند ؟ یعنی به درک تن وحدتی و تن واحده رسیدن ! یعنی دو نفر قرار است یک تن شوند ! از کثرت و دویی به وحدت و یکی شدن برسند !

پس عزیز برادر ! درست نگاه کن ! درست نگاه کن ! درست نگاه کن ! نه بدبینی در انتخاب جایگاه دارد و نه خوش بینی !

وگرنه پس از انتخاب نا بجا ما هم به جمع آمار طلاق خواهیم پیوست یعنی از وحدت به کثرت و جدایی افتادن !

واین بینش ربطی به دختر بودن و یا پسر بودن ندارد !

شاید هنوز دیر نباشد که چشمها را باید شست و جور دیگر باید دید!

و برای چشم سشته شده در آب معرفت و کمال بدبینی و خوش بینی معنا ندارد

برایت در این ماه که آزمایش جهل و کمال است بهترین ها را از خداوند منان خواستارم

یادت باشد ابن ملجم با بدبینی از علی (ع) و خوش بینی از عمل خود فرق او را شکافت !

(فرق )خود و دیگران را دریاب

ارادتمند

جوشقانی

یاس چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:50 ق.ظ http://www.shabnam.blogfa.com/

سلام بزرگوار...
طاعات و عبادت ها قبول درگاه حق...
مطلب به جایی بود به نکته های ظریفی اشاره کردید...
اول باید دید که آیا قصد دختر یا پسر ازدواجه یا عشق های سرگرم کننده؟
باید ازش سوال کنیم هدفش دوستیه یا ازدواج ؟
به نظر من رابطه های بی حد و حصر برای دختر و پسر بی اعتمادی میاره ... اگه برای ازدواج باشه بعد از چند جلسه صحبت شناخت اجمالی پیدا میشه اگه دختر برای خواستگاری بهانه آورد یا قبول نکرد معلومه که نیت دوستی داره نه ازدواج...باید به نیتش شک کرد و سریعا رابطه را قطع کرد...
صداقت تو ازدواج و خواستگاری حرف اول رو میزنه...
همیشه عشق زود هنگام جلوی عقل ما رو مگیره و نمی تونیم عیوب هم دیگه رو ببینیم
خوش بینی یا بد بینی هر دو اشتباه است جلوی عقل و منطق رو میگیره ... افکار سازنده و مثبت اندیشی بهترین شیوه ای هست که فرد را قادر می سازد نسبت به رفتارها، نگرش ها، احساس ها، علائق و استعدادهای خود و دیگران برداشت و تلقی مناسبی داشته باشد و با حفظ آرامش و خونسردی بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را بگیرد...
استفاده کردم از مطلب ارزشمند تون...

ان شا الله لحظه های ناب ماه رمضان براتون سرشار از برکت و رحمت الهی باشه...

ما رو هم فراموش نکنید از دعای خیرتان...

در پناه حق...

نگار چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:30 ب.ظ http://negar313.blogfa.com/

سلام جناب مهندس


احوال شما؟؟؟

خوشحالم که یه دوست هم رشته ای پیدا کردم

نگار چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:35 ب.ظ http://negar313.blogfa.com/

آهااااااا
پس چون قبلا نامزد داشتین و به هم خورده این حس در وجود شما ایجاد شده
خب طبیعیه و به نظر من تنها چاره ش گذشت زمانه
زمان خیلی از مشکلاتو حل می کنه
همین!


راستی مگه پسرا هم نازنین میشن؟؟؟؟

سلام

راستش من فقط به خاطر اینکه نامزدیم به هم خورده بدبین نشدم

همونطور که گفته بودم شرایط جامعه رو هم می بینم

بله ... پسر ها هم تو شون نازنین پیدا می شه ... نمونش من

موفق باشید

اقلـــیما پنج‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:39 ق.ظ

سلام آقای.

چی بگم والا؟! نمیشه بگم بدبین نباشید یا خوش‌بین باشید. چون بعضی وقتا هر دوش میشه حماقت (دور از جون عاقل‌ها).

کل اعتماد کردن یه فرآیند بسیار لذت‌بخش و شیرینه اگر که از روی حساب‌کتاب و با منطق قابل‌قبول باشه.

ولی در مورد ازدواج... آخر آخر که مشاورین نظر مساعد دادند و خانواده‌ی خود آدم و اطرافیان اون طرف و با توجه به خیلی مسائل دیگه که الان یادم نمیاد، بعدش میشه توکل به خدا! از اول هم توکل به خدا!! ولی نه این‌که طرف با دست خودش، خودشو بندازه توو چاه بعد بگه من که توکل کرده بودم به خدا، پس تقصیر اونه!

یاد یه مطلب جالبی افتادم که اگر پیداش کنم همین‌جا براتون می‌نویسم.

خدانگهدار.

شاد و سلامت باشید.

سلام

تشکر از حسن توجه شما

Unknown پنج‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:21 ب.ظ

reza joon pas chera too post'e baadit goft:
i در این پست، پیرو اهداف اجتماعی وبلاگ نازنین پسر به بحث اعتماد در امر مقدس ازدواج و با دید وسیع تری در خانواده می پردازم.
mage nemigi dorobaret injoorie? :D

خوب باید اعتماد کنیم

اگه اعتماد نکنیم سنگ رو سنگ بند نمی شه

میثم - بچه های آسمان دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:16 ق.ظ http://meysamss2004.persianblog.ir

ما رو مسخره کردی؟
چرا آپ نمیکنی؟! :)))))

http://hofop.blogsky.com/ پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:16 ب.ظ

البته گویا در قرآن به آدمای پاستوریزه،آدمای پاستوریزه وعده داده شده.موفق باشید

مریم پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:23 ب.ظ http://www.cassper.blogsky.com

گشتم نبود نگرد نیست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد