نازنین پسر

ای نازنین پسر تو چه مذهب گرفته ای

نازنین پسر

ای نازنین پسر تو چه مذهب گرفته ای

{ از تو می پرسند }

 به نام حضرت دوست    

 

دل نوشت:  

احتمالا تا کنون با مناظر گناه آلود در جامعه مواجه شده اید.   

هنگامی که با اینگونه افراد - که خود را مسلمان و شیعه می نامند - صحبت می کنیم و می گوئیم که این کار شما در شرع اسلام حرام است،‌ در جواب - اگر ما را تمسخر نکنند و یا مورد توهین قرار ندهند - صریحا اعلام می کنند که در اعتقاد ما این کار گناه نیست.    

 

این اعتقاد از کجا آمده است ؟ 

آیا این اعتقاد الهی است ؟ 

از کجا نشات می گیرد ؟ 

از جامعه ؟ 

از فرهنگ غرب ؟ 

یا ... 

چرا گروه زیادی از جوانان از رعایت بعضی از احکام الهی ( از جمله حجاب که هم برای پسران و هم برای دختران صدق می کند ) فراری هستند ؟ 

 

و در آخر به یاد داشته باشیم: 

سوال قبر و آن دنیایی وجود دارد. چرا فکر می کنیم که هنوز خیلی وقت داریم ؟؟؟ 

 


 پ ن نازنین پسر: 

 ۱- با سلام 

امیدوارم با نظرات شما دوستان بتوانم گامی درست در صراط مستقیم بگذارم. 

۲- قابل توجه دوستان: 

خیلی اوقات کارهای انجام شده توسط انسان ها از روی نا آگاهی است.  

بیائیم آگاهی ها رو وسعت ببخشیم. 

۳- میلاد با برکت هشتمین اختر آسمان ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بر تمام شیعیان مبارک باد.

نظرات 20 + ارسال نظر
ندا یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:17 ب.ظ http://neday-zendegi.blogsky.com

باید دل داد تا چیزی را درک کرد

گل مریم یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:01 ب.ظ

سلام نازنین:)))
اولن نباید زیاد تو کار مردم دخالت کرد! دوما اگه دخالتت قشنگ بود و صورت امر به معروف به خودش گرفت که خیلی خوب میشه! ولی اگه طرف تو جوابت گفت فلان کار تو دین ما گناه نیست، بدون تو کار خودت رو خوب انجام ندادی:)))
خب یه کم بخوام جدی تر باشم باید بگم که جامعه ی مزخرفی شده! یا امر به معروف نمی کنیم! یا بلد نیستیم! خدا رو شکر تو این جامعه به کسی بخوای بگی بالای چشمت ابروست، سریع بهشون بر می خوره! چه برسه به این که بگی دین و ایمونت ایراد داره! یا هر چیز دیگه با بیان دیگه!
ادیان زیادی وجود دارن که هنوز ناشناختن!!! برای مثال مسلمونای ترکیه! بیشتر نمی گم، اگه یه سر کانالاشون رو نگاه کنی می فهمی منظورمو! خب شاید ایرانم داره به اون سمت میره!!! یعنی شک نکن داره به اون سمت میره!

سلام گرامی

نظر زیبایی بود ... خدا آخر عاقبتمون رو به خیر کنه

اقلیما یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:14 ب.ظ

سلام.

یاد اون جمله افتادم اول کتاب *بهتر از خوب* (به درد بچه‌های آی‌تی می‌خوره!) که نوشته بود: آگاهی هدیه کنیم...

استاد من میگن اشکال از اونجا شروع میشه که ما فکر می‌کنیم کسی هستیم و می‌تونیم بگیم به نظر من!!

درسته که انسان مختار هست اما وقتی دین رو پذیرفت یعنی باید ازش اطاعت کنه. نه هر قسمتی رو که خوشش اومد قبول کنه و هر قسمتی که دوست نداشت یا براش سخت بود بگه قبول ندارم!

منم الان با همین معضل دست به گریبانم. دارم فکر می‌کنم اگه خدا رو این همه دوست داره چرا لباس‌های ناجور می‌پوشه؟ چرا بد شال سرش می‌کنه؟ چرا...؟

...

استادم میگن اگر آدم امام و صاحب داشته باشه دیگه همش نمیگه من اینو دوست دارم اونو دوست ندارم. میگه من امام دارم و امام من اینو دوست داره پس منم دوست دارم!

ببخشید اگر پراکنده نوشتم. تمرکز ندارم درست‌حسابی.

شاد زی.

راستی عید ولادت امام رضا (ع) نیز هم مبارک‌تون باشه. در پناه خدا.

سلام استاد گرامی

بسیار زیبا و سنجیده ... مثل همیشه

http://hofop.blogsky.com یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:30 ب.ظ

سلام
خوب شاید فلسفش و نمیدونن؟!!!؟
هرچی زوری باشه همین میشه دیگه؟!؟این طور نیست؟

سلام گرامی

چی بگم والا ... فقط می دونم خیلی ها هدفشون از این نوع پوشش خراب کردنه دینه

توت فرنگی دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:02 ق.ظ http://tootneveshte.blogsky.com/

سلام
می دونید فکر کنم اول باید به یه چیز اعتقاد داشته باشید...جامعه مجموعه ای از آدمهای متنوعه با عقاید مختلف...نمیشه آدمها رو به زور توی یه مسیر آورد...خدا هم توی قرآن به پیامبر میگه مبادا که بخواهی به زور هدایت کنی چون اگر من میخواستم همه هدایت میشدند...میخواهد که انتخاب کنیم...یه جامعه خوب اونی که بذاره انتخاب کنیم...

سلام گرامی

نمی دونم چرا احساس می کنم شما از حرف های من برداشت اشتباهی می کنید ...

من فقط یادآوری کردم که از شما خواهند پرسید ... همین ...

تینا دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:02 ق.ظ

سلام آقای نازنین پسر
علتش شاید این باشه که بعضی از بزرگان دینی وقتی در مال و منال و ثروتی که معلوم نیست از کجا بدست آوردند و هر کار ناشایستی رو در قالب لباس مسلمونی و شیعه بودن می کنند و غوطه ورند ! خوب بعضی از جوونای ما هم به هر چی دین و ایمون و مسلمونی و شیعه بودنه شک می کنند و مسخرش می کنند
یا وقتی معلم درس دینی و قرآن توی کلاس راهنمایی شاگردی رو به خاطر شیطنت در کلاس که خودآگاه یا ناخودآگاه اون رو انجام داده بچه ۱۱-۱۲ ساله رو می زنه اونهم نه یکبار بلکه چندبار و وقتی با اون بچه از خدا و ایمون و راستگویی و درستکاری و غیره صحبت می کنی می گه برید کشکتونو بسابید اگه اینا حقیقت داشت که معلم دینی که می گه خول باشید ال باشید و غیره خودش ما رو نمی زد
شما دوست من جای پدر و مادر اون بچه بودید چه جوابی می دادید.
پایه از بن بست ویران است دوست گرامی از پایه

سلام گرامی

می دونم ... ولی یه تلنگر همیشه لازمه

مریم دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:04 ق.ظ http://www.cassper.blogsky.com

سلام گرامی. خوبی؟

اکثر ادملا با اینکه میدونند خیلی از کاراشون اشتباهه ولی بازم تکرار میکنند. شاید علت اصلیش ایمان ضعیف باشه.

منم آپ کردم گرامی. منتظر حضور گرمت هستم. راستی تولدتم مبارک. با کلی تاخیر(ببخشید)

سلام گرامی

بله همینه ... دقیقا

حاج علی دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:36 ب.ظ http://akherat.persianblog.ir

سلام دوست عزیز و خوبم
مشکل ما همان است که قبلا در قالب پستی تحت عنوان؛همه فن حریف؛ بیان نمودم . اگر هر کس در حد تخصص خویش نسبت به اظهار نظر در مورد مسائل مختلف اقدام کند مشکلی وجود نخواهد داشت . اما مشکل اینجاست که همواره خود را در همه زمینه ها صاحب نظر میدانیم . مخصوصا در دو مورد . یکی امور دینی و دیگری امور پزشکی .
امروز وقتی یک مرجع تقلید بزرگ که برای خویش مریدان و یا مقلدین فراوانی در سراسر کشور و یا جهان دارد اما در زمان حضور در برابر پزشک هیچگاه به پزشک توصیه به پیچیدن نسخه ای خاص نمی کند . و این یعنی عدم دخالت در حوزه تخصصی دیگران
اما بنظ می رسد که این مشکل ریشه عمیق فرهنگی دارد و به این زودیها قابل حل نخواهد بود .
موفق و سربلند باشید

سلام گرامی

نظر زیبا و ارزشمندی بود

یاس دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:55 ب.ظ http://www.shabnam.blogfa.com/

امام رضا علیه سلام:

عبادت به زیادی نماز و روزه نیست بلکه به اندیشیدن در امر پروردگار متعال است


امام رضا (ع) فرمود:

اولین عملی که از انسان محاسبه و بررسی می شود نماز است، چنانچه
صحیح و مقبول واقع شود بقیه ی اعمال و عبادات قبول میگردد وگرنه مردود خواهند شد.



سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار...

میلاد با سعادت هشتمین خورشید تابناک امامت حضرت امام رضا (ع) را به شما و

خانواده محترم تان تبریک عرض می کنم...

با آرزوی داشتن بهترین لحظات زندگی برای شما...

در پناه حق... [گل]

یاس دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:57 ب.ظ http://www.shabnam.blogfa.com/

منظورم اون کپی پیست نبود منظومر این بود که به جای اینکه در مورد مطلب نظر بدیم یه سری شعر و مطلب بی ربط کپی پیست می کنند نه کپی پیست شما که برای اطلاع رسانی به روز شدن بود که بسیار خوب و عالیه...

مطلب رو هنوز نخوندم در یه فرصت مناسب خدمت می رسم...

ابوالفضل سه‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:57 ب.ظ http://mosed.blogsky.com/

موسی از خدا پرسید خدایا این کرم را برای چه آفریدی؟
خدا فرمود: موسی! این سوال را هزار بار این کرم از من پرسیده است که موسی را برای چه آفریدی؟
دوست من. بپرس. اما خداوند بندگانش را همه دوست دارد.
همانطور که انسان همه فرزندانش را به یک اندازه دوست دارد.
آنچه مهم است خداپرستی است.
خداوند می فرماید انسان را مگر برای عبادت خلق نکردیم.
پس بجای پرسش از مردم. دست آنها را بگیریم که خداوند بیشتر می پسندد.
حجاب و ... در درجه بعد هستن.

سلام گرامی

خدا برای واجبات دین درجه بندی قائل نشده است

حلال حلال است و حرام حرام ...

ما آدم ها هستیم که اولویت بندی می کنیم ... لطفا در مسائل شرعی مطالعه بیشتری بفرمائید !

فریناز چهارشنبه 28 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:28 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

اووووووووه چه خبره اینجا!!!!سلام بر همگی
این روزا تمام آدم ها در جهت راحت تر زندگی کردن تلاش می کنند...
تنبل شده اند...خیلی تنبل....کارهایشان را سریع انجام می دهند تا بتوانند زودتر استراحت کنند و به آرامش برسند ولیییییی
ولییییی نمی دونن که اگه ۱۰ دقیقه از وقتاستراحتشونو بذارن واسه خدا و به گونه ای که خودش امر کرده باهاش حرف بزنن خیلیییی راحت تر می تونن به یه آرامش عمیق تری هم برسند
این روز ها مردم نمی دونن راحتی در پوشش مناسبه نه لباس کم پوشیدن!!!یه پوششی که نگاه های خیره ی دیگران را در بر نداشته باشه....منظور من یه پوشش خاص نیست....!!!!
شاید هم نمی دونن آرامش و نشاطی عمیق نهفته است در پس سختی نماز و روزه و عبادت و حجاب و...

این روزها دلم می خواد مردم از تنبلی در بیان و آگاه بشن.خودم هم همینطور...
آمین...

سلام گرامی

ممنون از نظر زیباتون

فریناز پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:27 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

سلام منم لینکتون کردم نازنین

افسانه یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:00 ق.ظ http://donyayesabzeman.persianblog.ir/

با سلام
جواب سوال خودتان را فکر کنم دادید.

خیلی اوقات کارهای انجام شده توسط انسان ها از روی نا آگاهی است.

پایدار وموفق باشید

آقا محسن یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:07 ب.ظ http://ethics.blogfa.com

سلام؛

فکر می‌کنم جوون امروز رو نباید به خاطر درک نادرست و شناخت کمش از دین، مؤاخذه کنیم. چون بنیان فکری هر فرد رو پدر و مادر، خانواده‌ و جوامعی که در اون رشد می‌کنه تا به سن بلوغ فکری برسه، شکل می‌ده.

وقتی پدر و مادر من، بهم یاد ندن که اخلاق خوب، رفتار صحیح، دین و مذهب کامل، زندگی سالم چی هستن و چه تأثیری روی زندگی من دارن، و تنها فکرشون مهندس شدن و زبان انگلیسی بلد بودن من باشه، فکر می‌کنید منی که یه نوجوان 15 ساله هستم، می تونم خودم انتخاب‌های درستی داشته باشم؟

باید توجه کنیم که این تغییر در رفتار و اعتقادات جوونهامون، ناگهانی و آنی نبوده بلکه طی چندین سال و گذر چندین نسل (اعتقاد دارم هر 5 سال یه نسل جدید داره شکل می گیره) چیزهایی که برای مردمان 30 سال پیش ارزش بوده (مثل چادر - مثل رعایت حریم بین زن و مرد - مثل میزان و نوع آرایش خانمها در خیابان - مثل رفتار و منش مردانه‌ی مردها - مثل احترام به حقوق دیگران و دهها مثال دیگه) الآن به ضد ارزش تبدیل شده.

الآن دخترخانمهایی که چادر می پوشن واقعا در سختی و حرج هستن. الآن کسی که به حقوق دیگران احترام بذاره دست و پا چلفتی محسوب می شه و فردی که حقوق دیگران رو زیر پا بذاره آدم زرنگ و با دست و پا محسوب می شه. الآن دخترها و پسرها علناً به طور همزمان با چند نفر از جنس مخالفشون در ارتبلاط هستن و عبارت "با فلانی به هم زدم" کلام عادی و معمول روزانه شون هست.

اینا مواردی نیست که از چشم بزرگترها و مسؤولان مخفی مونده باشه و یک شبه اتفاق افتاده باشه. تمام این بزرگواران نسبت به اتفاقاتی که برای فرزندانشون و نسلهای بعدیشون داره رخ می ده آگاه هستن و خودشون هم با این قضیه کنار اومدن و پذیرفتنش !

نمی خوام منفی نگر باشم اما متأسفانه فکر می کنم که تغییر چنین وضعیتی خیلی سخته. تصحیح اوضاع فعلی جوونهای ما مثل نگه داشتن ماشینی هست که در سرازیری سقوط، داره سرعت می گیره و مرحله ی سخت ترش، هل دادن این ماشین به بالای قله‌ی اخلاقیات هستش.

ممنون بابت پست خوب شما

سلام گرامی

راستش تغییر که به نظر من هم تا حدودی غیر ممکنه

ولی یه تلنگر لازمه

ممنون از لطف همیشگی شما

شهاب الدین جمعه 7 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:44 ب.ظ http://shamimemontazar.blogfa.com

سلام دیدم و لذتی بردم عزیزم
لینک کردمت
التماس دعا

آقا محسن جمعه 7 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:13 ب.ظ http://ethics.blogfa.com

سلام آقا رضا.

منتظر آپ جدید هستیم.

...

یا حق

مامانی هستی (سایه صبور ) شنبه 8 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:18 ب.ظ http://mamanyehasty.persianblog.ir

سلام
ممنونم از اینکه به یادم هستی من نیز همه شما بچه هامو میستایم . و اینکه کم سر میزنم و میام دلیلش فقط گرفتاریه و توی منزل هم نت ندارم . یعنی منطقه دچار مشکله . بهرحال هروقت باشم به یادتون هستم. امروز نظر خاصی در مورد مطلبت ندارم فقط اومدم که تشکر کنم و بازهم چند روزی برم . دعای شما پاکدلان پر اثر تر ه پس یادت نره که مامانی رو هم دعا کنی . حق یارت

قلم دانش آموز یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:14 ق.ظ http://www.ghalamedaneshamooz.blogfa.com

یک حرفهایی هست, گفته نمیشوند! نه اینکه نخواهی ها, نه! نمیتوانی...

غَمباد میشوند....

یه حرفایی که از نگفتنشون غمباد میگیری, بَسکه تنهایی به دوش کشیدیشون... بسکه نگهِشون داشتی....!!

شهاب الدین دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:54 ب.ظ

برای ظهورش دعا کنیم . . .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد