نازنین پسر

ای نازنین پسر تو چه مذهب گرفته ای

نازنین پسر

ای نازنین پسر تو چه مذهب گرفته ای

دوستی؟!!!

 

 

مقدمه: 

در باب دوستی، حرف زیادی برای گفتن وجود دارد ولیکن سوالی که برایم مطرح بود و مرا وا داشت که این مطلب را بنویسم این بود که 

آیا برای ما مهم است که دوستمان کیست؟  

دل نوشت: 

در جهان هستی انسان هایی با افکار و اعتقادات گوناگون و در برخی موارد متضاد با هم وجود دارند.  

حال اینکه دوست انسان باید کسی باشد که بتواند برای او درد دل کند، در سختی ها همراهش باشد و در خوشی ها هم او را شریک کند. 

در نتیجه به نظر می رسد که دو دوست باید حداقل در اصول زندگی کردن، مثل زبان، فرهنگ، دین و اعتقادات و ... یکسان باشند تا بتوانند یکدیگر را درک نمایند. 

اگر نیک بنگریم می توانیم دوستی هایمان را با اعضای خانواده خود شروع کنیم که بهترین نوع دوستی است. 

مشکل اصلی جوانان نسل ما، این است که نمی توانند با خانواده ی خود ارتباط مناسب برقرار کنند (شاید به دلیل غرور جوانی و حس برتری خود نسبت به آنان )، به دنبال دوستی های خارج از حیطه خانواده می روند که در اغلب موارد این دوستی ها به ضرر فرد می باشد.  

طرح سوال: 

آیا صحیح است که خانواده ها بر دوستی های فرزندانشان کنترل داشته باشند؟ 

به نظر شما آیا دوستی با جنس مخالف صحیح است ؟ و اصلا این دوستی چگونه می تواند باشد؟ ( نوع رفتار ها )

( البته این نوع دوستی زاده ی فرهنگ کشورهای غربی است که متاسفانه با اینکه در دین ما یک نوع ناهنجاری به حساب می آید، هم اکنون در جامعه ما خود را به صورت یک هنجار نمایان کرده است. )  

 


 پ ن نازنین پسر: 

۱- با سلام 

منتظر نظرات ارزشمند شما هستم 

۲- می دانم این مطلب نواقص زیادی دارد که امیدوارم با نظرات سازنده ی شما کامل شود.

نظرات 11 + ارسال نظر
وحید رضا سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:07 ق.ظ http://fatemeyoon.blogfa.com

سلام عزیز دل
رضا جان دوست داری از ما حرف بکشی
ما خودمون زیر پا می کشیم
برادر بهتره به سوالات خودت جواب بدی بعد نظرات ما رو هم بشنوی
البته باید کوتاه هم باشه که حوصله کنیم بخونیم
حالا یه کم شعر بخون حالشو ببر
در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز
چه توان کرد که سعی من و دل باطل بود

سنگ در برکه می اندازم و می پندارم
با همین سنگ زدن آب بهم می ریزد
کی به انداختن سنگ مداوم در آب
ماه را می شود از حافظه آب گرفت
موفق

سلام آقا وحید رضا

من این سبک نوشتن رو انتخاب کردم تا هم کم بنویسم تا شما راحت تر بخونید و هم با نظرات دیگران متنم کامل تر بشه

اینم یه مدلشه دیگه !!!

افسانه سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:57 ق.ظ http://donyayesabzeman.persianblog.ir/

با سلام
در جایی خواندم که...
سه نوع دوستی هست که همه جا با ارزش و سود بخش است وسه نوع دوستی دیگر است که زیان وپشیمانی می دهد.
دوستی با کسانیکه در دوستی خود پایدار و باوفا هستند.
وبا کسانیکه درستکار وراستگویند وبا آنکه تجربه های بسیار دارند سود بخش است لیکن دوستی با مردمان چابلوس ودور ویاوه گو بدبختی ورسوایی بار آورد.
تا نظر شما چه باشد؟
با بهترین آرزوها برای شما

با سلام

بسیار زیبا گفتید ... من هم موافق هستم

eshghe asemuni سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:26 ب.ظ http://www.bargesabz72.blogfa.com

salaam vaghan az matlabetun bahre kafiro bordam ziba bud .movafagh bashdi

سلام

خواهش می کنم

جوشقانی سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:34 ب.ظ http://yekbahaneh.blogfa.com

سلام بر عزیزگرامی جناب حبیبی

باتشکر از حضور همیشه گی شما و پوزش از دیر به دیر آمدنم به وب


خوب به نظر من سوال خوبی است
اما جواب آن بستگی کامل به نگاه ما و معیارهای ما از دوست و دوستی است
و معمولا انتخاب دوستیها و معیارهای رفت و آمد ها را خانواده تعیین می کند صله رحم نزد ما ایرانیان حتی پس از ازدواج و استقلال فرزندان خانواده بسیار اهمیت دارد و حتی به نظر من ارتباط دو خانواده در برقراری آرامش و تداوم و یا از هم پاشیدگی یک زندگی بزرگتر ها و افراد هر دو خانواده نقش زیادی دارند
هنوز در کشورما این نوع روابط متاسفانه از طرف کسان و نهادهایی که مسول اعتلا و رشد و انتشار فرهنگی هیچ سازوکار مناسبی ارایه نشده و شاید این سیاست را پیش گرفتند که در این امور دخالت نکنند تا اینکه مشکلی یا شکایتی حقوقی و قانونی پیش آید آنگاه مراتب را به مراجع قضایی واگذار می کنند واین شامل دوستی دو پسر ویا دودختر باهم هم می شود .
شما ببینید بچه ها تا قبل از شروع دبستان در مهد ها مختلط هستند دختروپسر کنار هم بازی می کنند از دبستان از هم جدا شده و پس از گذشت ۵+۳+۳ یهنی ۱۱ سال در دانشگاه باز هم در کنار هم هستند و در این مدت حتی یاد نگرفته اند چگونه باهم رابطه برقرار کنند و هیچ کس مسئولیت نمی پذیرد فقط گاه گاهی طرحی هم که به ذهن مسئولین خطور می کند که بین این دو جنس چادر بکشیم و طبق آمار رسمی دیگر فرزندان خود آنها در خارج از کشور به تحصیل مشغولند !!!
پس نظر ما مهم نیست مهم آنست که معیارها و نگاه ما به انتخاب دوست و دوستی چیست ؟

هرکسی از ظن خود شد یار من
ازدرون من نجست اسرار من
و شاید دوستی یعنی حفظ اسرار و یکی شدن و درک تن واحده و به وحدت رسیدن تمام پیامبران هم برای این رسالت عظیم فرستاده شدند که به وحدت برسانند اما چه کسانی از به کثرت افتادن سود می برند ؟
استمرار یک دوستی مهم ترین قسمت آن است

موفق و پایدار باشید
ارادتمند

جوشقانی

سلام بر استاد گرامی

از نظر ارزشمندتون ممنون

امیر حبیبی چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:21 ب.ظ

درود..

اقلـــیما چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:03 ب.ظ

سلام.

چه حرفایی می‌شنوه آدم این روزا!!

شما به خودتون حق نمی‌دید در آینده به دوستی‌های فرزندتون نظارت داشته باشید؟! جرات می‌کنید فرزند پاک و ساده‌تونو همین‌جوری رها کنید بین این همه موجود کثیف؟
ولی خب کنترل هم حدی داره! به نظرم آدم باید فرزندش رو طوری تربیت کنه که درست و غلط رو خودش تشخیص بده. نه این‌که دقیقا بگه این کار خاص بده یا این کار خاص خوبه. به قول امام علی (ع) ماهی‌گیری رو یادش بده، نه این‌که بهش ماهی بده!

دوستی با جنس مخالف! خب کلا بستگی داره به این‌که هر کسی چه تعریفی از دوستی داره. آدم می‌تونه با رعایت حریم‌ها و حرمت‌ها دوستان خوبی از جنس مخالف داشته باشه و چیزای زیادی ازشون یاد بگیره. همون‌جوری که من یاد گرفتم. اگر پستش رو خونده باشید!

کشورهای غربی هم مگه فرهنگ دارن؟ نمی‌دونستم!! حداقل به نظر می‌رسه اگر قبلا هم فرهنگ داشتن، الان چیزی ازش نمونده، جز یه نگاه ساده!!

بگذریم. شاد باشید.

سلام

حرف های شما هم تا حدودی درسته ... من قصدم از اینگونه نوشتن اینه که نظرات مختلف رو در مورد مطلبم بدونم

راستی به جا نیاووردم ... وبلاگتون رو لطف کنید لینک کنید !!!

ابوالفضل جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 ب.ظ http://abolfazl2321.persianblog.ir

با عرض سلام و احترام :
اگر یاد بگیریم به شخصیت افراد احترام بگذاریم نه به جنسیت آنان.... فکر کنم مشکل مرتفع شود.
خدا خیرت دهد
به مانند همیشه شرمنده الطاف و بنده نوازی هایت هستم
ایام به کام و موفق باشید.

سلام

خواهش می کنم ... من خیلی کوچک تر از این حرف ها هستم

شرمنده می فرمائید

یاس شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:09 ق.ظ http://www.shabnam.blogfa.com/

سلام بزرگوار...
ممنون از حضورتون...
بله شما رو به یاد دارم خوشحالم که بعد از مدت ها دوباره می نویسید...
سوالهای سختی پرسیدید...
موضوعاتیه که واقعا دامن گیر خانواده هاست و آنها را از این ارتباط ها نگران می کند....

خب طریقه زندگی و رفتار های دوستان، اثر زیادی بر روی انسان دارد. انـتـخاب کـردن دوست بـدون آگـاهـی از عـواقـب آن، اصـلاً انـتـخاب شـمـرده نمی شوند باید تلاش زیادی برای آگاهی دادن صورت بگیرد...
اگه کنترل فرزندان از روی اصول و آگاهی نباشه به نظر من جواب عکس می دهد و روز به روز بین والدین و فرزندان فاصله می افتد...
بچه ها از والدین کمتر حرف شنوی دارند و همسالانشون بیشتزین تاثیر را می گذارند چه خوبه که از دوستان فرزندانمون دعوت کنیم در منزل از آنها پذیرایی کنیم تا شناخت کافی درباره آنها پیدا کنیم...
بهترین راه دوست شدن با فرزندان است.... و خود را نزدیک کردن به آنها...

مقطع راهنمایی و دبیرستان برای دختران یکی از مهم ترین دوران زندگی اجتماعی محسوب می شود . متاسفانه به جای آنکه ارتباط فرزندان با والدین در این دوران گرم تر صمیمی تر و محکم تر شود والدین نا خواسته باعث ایجاد فاصله زیاد با فرزندان خود در این شرایط سنی حساس می شوند . در این سن به علت وجود کنجکاوی و دوران بلوغ اکثرا از دوستان خود تاثیر پذیر بوده و تمایل دارند خود برخی مسایل را تجربه کنند. سیگار کشیدن ، رفتن به پارتی ، نوشیدن انواع نوشیدنیها یا انجام برخی اعمال برای نشان دادن خود در محیط های دوستانه ، تمایل به ارتباط با جنس مخالف مخصوصا در دختران یکی از بارزترین رفتارهایی میباشد که در این دوران در صورت عدم نظارت و ارتباط دوستانه با فرزندان ، شکل می گیرد .

فرمودید " با اجازه لینکتون هم کردم" من چیزی ندیدم اما شما لینک شدید...

سلام

یادم رفت لینکتون کنم اما بعد از این کامنت لینک شدید

اقلـــیما یکشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:19 ب.ظ http://silveraster.blogsky.com

سلام!

شناختید حالا؟!

سلام

بله ... ولی اسمتون رو عوض کردید مثل اینکه !!!

نرگسی سه‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:59 ب.ظ http://nargesi.blogfa.com

سلام آقا رضا

مبحث ارزشمندی رو مطرح کردید و نکات مهمی رو در باب دوستی عنوان کردید .

من فکر می کنم سختگیری والدین درست نیست ولی کنترل و نظارت لازمه . ضمن این که اگه از بچگی فرزندانمون رو با اصول اخلاقی و عمل به راستی و درستی بار بیاریم ، وقتی که بزرگ می شن خطر کمتری تهدیدشون می کنه

ممنون از حضور گرمتون

...

سلام

ممنون از حضورتان ...

فرانک پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:28 ب.ظ http://FARANAK313.BLOGSKY.COM

سلام خوبی؟کجایی؟ این پستت خیلی زیبا بود. به وبلاگ منم سر بزن. آپ کردم. منتظرتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد